اوراقچی

دیزی ربات بازیافت اپل

مطالب

۲۸ دی ۱۴۰۰ 489 بازدید
اوراقچی

دیزی ربات بازیافت اپل

اپل یکی از شرکت هایی است که با تمرکز بر انرژی های تجدیدپذیر تلاش می کند تا به حفظ محیط زیست کمک کند. شرکت اپل با معرفی ربات Daisy قصد دارد گوشی های آیفون را بازیافت کند. همراه اوراقچی باشید.

دیزی طراحی شده است تا در مدت زمان کوتاهی قطعات آیفون را از یکدیگر جدا کند تا بخش هایی که امکان استفاده مجدد آنها وجود دارد را بازیافت کند. دیزی خودش از قطعات بازیافتی رباتی به نام  Liam ساخته شده است.

ربات Daisy در هر ساعت می تواند 200 اجزای گوشی آیفون را از هم جدا کند. به گفنه اپل، از هر صد هزار گوشی آیفون بازیافت شده توسط ربات دیزی می تواند 1 کیلوگرم طلا، 2 تن آلومینیم، 7کیلوگرم نقره و 10 کیلوگرم مواد معدنی کمیاب بدست آورد. اپل مشتریان خود را تشویق می کند تا محصولات قدیمی اپل را برای بازیافت تحویلشان دهد و با انجام این کاز از اپل استور اعتبار دریافت کنند.

نحوه کار ربات دیزی:

هر گوشی برای بازیافت توسط ربات Daisy حدود دو دقیقه به زمان نیاز دارد. هر گوشی برای بازیافت توسط این بات چهار مرحله را باید پشت سر بگذارد. گوشی در اولین مرحله

روی یک تسمه نقاله قرار می‌گیرد تا در این مسیر یک دوربین دید کامپیوتری، مدل و جهت قرارگیری آن را تشخیص دهد. یک بازوی رباتیک گوشی‌هایی که وارونه قرار گرفته‌اند را از روی خط برمی‌دارد، اما گوشی‌هایی که نمایشگر آن‌ها رو به بالاست به مخزن برمی‌گردند تا دوباره در مسیر قرار گیرند.

سپس یک بازوی رباتیک گوشی را می چرخاند تا توسط حسگر اپتیکال بررسی شود که آیا بدنه گوشی خمیدگی دارد یا خیر. در این مرحله یک سری پین صفحه‌نمایش را از بدنه جدا می شود تا توسط بازوی دیگر وارد سطل زباله شود.

در این مرحله نوبت به جداسازی باتری از گوشی می رسد. یکی از بازوهای رباتیک گوشی را در یکی از سه ایستگاه جداسازی باتری قرار می‌دهد. یک سیستم با دمای -80 درجه سانتی گراد روی باتری می دمد تا باتری منجمد و آزاد شود. ربات Daisy گوشی را به یک دیواره می‌زند تا باتری در یک سطل آلومینیومی بیفتد. بعد از انجام مراحل بالا گوشی وارد ایستگاه پانچ می رسد. در این مرحله پیچ هایی که قطعات گوشی را به یکدیگر متصل کرده را از هم جدا می کند.

در مرحله آخر ربات گوشی را تکان می دهد تا قطعاتی که در فرآیند پانچ شل شده آزاد شود. یک ابزار چرخان قطعات اصلی گوشی مانند دوربین، بلندگو و دیگر اجزا را جدا می کند. سپس بدنه گوشی وارد سطل مشخص شده می شود.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید